שלום רב,

לחברי קבוצת בלפור 58 שלום,

לפני מספר ימים קיבלנו לידינו את חשבון האגרות לעירייה, אשר מיד עם תשלומו יתקבל היתר הבנייה בפועל.לשמחתנו, החשבון נמוך משמעותית מהתקציב שהעריך השמאי.

בדו"ח האפס הראשון שנעשה לקבוצה הוערך חשבון האגרות ב- 2.9 מיליון ₪. דו"ח האפס המעודכן (שעל פיו דרש הבנק את הגדלת ההון העצמי) העריך את אגרות הבנייה בכ- 3.5 מיליון ₪, בפועל החשבון שהתקבל הינו1,770,000 ₪ (מצ"ב למייל זה).

על פי בדיקותינו בעירייה ובמחלקות השונות לא צפוי חיוב נוסף מעבר לחיוב זה, אולם, רק עם ביצוע תשלום האגרות וקבלת היתר הבנייה לידינו נוכל להיות בטוחים כי לא יחולו חיובים נוספים וכי נוצר חיסכון משמעותי בעלויות הפרויקט. החיסכון הצפוי, למקרה שלא יחול חיוב נוסף, הינו כ- 30,000 ₪ לדירה.

על פי סיכום שהגענו אליו עם הבנק, במקרה וייווצר חיסכון כאמור יופחת סכום זה מההון העצמי אותו נדרשים להעביר חברי הקבוצה, כך שהתשלומים הדחויים שהופקדו בחשבון הפרויקט לא יעברו את הסך הנדרש על פי התחשיב החדש. כלומר, קרוב לוודאי שחלק מההמחאות הדחויות יוחזרו לחברי הקבוצה וכל זאת תוך התאמת הסכומים בפועל ותוך בקרה של המפקח הפיננסי של הפרויקט.

אלה מחברי הקבוצה שהעבירו את מלוא התוספת הנדרשת יהיו רשאים לבקש את הסכום שנחסך בחזרה לחשבונם או לחילופין להשתמש בכספים אלה על חשבון הוצאות עתידיות.

בנקודת זמן זו, הדבר החשוב ביותר הוא לשלם את חשבון האגרות ולקבל את היתר הבנייה לידינו. תשלום חשבון האגרות יוכל להתבצע אך ורק עם קבלת הסכמת הבנק המלווה להפשרת מסגרות האשראי. לצורך כך, הינכם מתבקשים להסדיר את השלמת ההון העצמי בהקדם האפשרי.

נכון להיום, למעלה ממחצית מחברי הקבוצה כבר הסדירו את ההון העצמי ואנו נמצאים בקשר שוטף עם הבנק אשר מצד אחד, מעוניין להפשיר את מסגרות האשראי ולהתחיל את בניית הפרויקט  ומצד שני, לא יישאר סבלני זמן רב ודורש כי לכל הפחות 75% – 80% מחברי הקבוצה ישלימו את העמדת ההון העצמי בהקדם האפשרי.

לתיאום העברת ההון העצמי ושאלות נוספות הנכם מוזמנים ליצור קשר איתי (יעל) – 03-6129001 או במייל מצ"ב. 

מצורף חשבון האגרות.

בברכה,

קפיטל גרופ

לינק להורדה