יהודה הימית שלום רב,

בכל פרוייקט הנדסי באשר הוא ישנם שלבים תכנוניים רבים אשר נועדו למלא את מכלול הדרישות של הרשויות השונות בכל גזרות התכנון כגון חשמל, מים, תברואה, מיזוג אויר וכו.. הליכים אלו נעשים לקראת אבן הדרך המרכזית שהיא קבלת היתר הבנייה. קבלת היתר הבניה הינה ללא ספק אבן הדרך המרכזית אותה כולנו מייחלים להשיג במהירות האפשרית, אך אבן דרך מרכזית ועיקרית ולדעתי בשלב זה המרכזית והמעכבת ביותר היא לא ספק "חתימת צוות יפו" אשר עצרו, שבתו, עיכבו, טענו טענות, דרשו שינויים ואינספור פגישות בפורומים אדריכליים כאלו ואחרים ובכך מנעו למעשה מכל צוות היועצים והמתכננים "לסגור" סופית את התוכניות ולאשרן כל אחת במחוזותיה היא.

למעשה בשבוע שעבר קיבלנו סוף סוף את בירכת צוות יפו וחתימתם על גבי הגרמושקה והיום אנו עסוקים בסגירת יתר תוכניות היועצים והמתכננים. כאמור בימים אלו גיבושן הסופי של תוכניות היועצים ימסרו סופית לאדריכל אשר יגיש אותן לעירייה והם מצידם יפתחו הליך של תיק מידע והוצאת רשימת דרישות למתן היתר, אנו נעבור לשלב המתקדם ביותר בהליך התכנוני של גיבוש תוכניות עבודה ולאחר מכן, הכנת חוברות מכרז קבלני. אינני יודע לנבא בשלב זה מהו לוח הזמנים והקצב שבו יתקדמו התהליכים עקב ריבוי הגורמים בהם אנו תלויים ובראשם עיריית תל אביב אך אני יכול לומר בוודאות כי עיקר הדרך מאחורינו. אני מקווה בעזרתו של מנהל הפרוייקט, האדריכל וצוות המתכננים להנהיג את הפרויקט אל הדרך המהירה לקראת ועדה ולאחריה היתר בנייה בחודשים הקרובים.

מבחינת התוכניות, אני אבקש להעלות את הגרמושקה העדכנית שם תוכלו לראות כי רוב הדירות קיבלו יותר שטחים (ברמה של מטר עד שלושה לא מעבר) וחלק מהמרפסות שונו – שינויים שהיוו את הסכמת צוות יפו לתוכנית. למי מכם שיעבור ברחוב יהודה הימית יוכל לראות את הפיתוח שנעשה ברחוב בתיאום איתנו כלומר בתיאום עם התוכנית העתידית של הבניין. הנושאים הבאים בהם יש לטפל בימים אלו: 1. בדיקת לחץ מים והכנת תשתית בורות ניקוז עבור העירייה. 2. גיוס הידרולוג מוסמך לצורת מתן חוות דעת לנושא חלחול מים באתר . 3. קבלת תוכניות חתומות מהיועצים . 4. קבלת זימון לוועדה בעריית תל אביב. בברכה, מהנדס עידן שמש